Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste 

ASIAKKAIDEN HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY DYNAMI OY:ssä

DYNAMI Oy:n liiketoiminta edellyttää, että se kerää asiakkaistaan tiettyjä henkilötietoja. Tällöin Dynami Oy toimii tietosuojalainsäädännön tarkoittamana rekisterinpitäjänä. Tämän dokumentin tarkoituksena on informoida rekisteröityjä heidän henkilötietojensa käsittelystä.

Mitä henkilötietoja Dynami Oy käsittelee ja missä tarkoituksessa?

Asiakasrekisteri

Dynami Oy:llä on asiakasrekisteri, jonka sisältämiä henkilötietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen ja palveluiden tuottamiseen. Asiakasrekisterit sisältävät asiakkaan henkilötiedot kuten nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron ja yrityksen Y- tunnuksen. Rekisteri voi sisältää myös muita asiakkaan tunnistamiseksi tarpeellisia tietoja sekä mahdolliset asiakasreklamaatiot niiden sisältämine henkilötietoineen.

Markkinointirekisteri

Dynami Oy:llä on myös markkinointirekisteri, jonka sisältämiä henkilötietoja käytetään suoramarkkinointiin, sähköpostimarkkinointiin, asiakaskyselyihin ja muihin vastaaviin markkinointitoimiin. Markkinointirekisteri sisältää henkilön nimen, sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron ja osoitteen sekä muut rekisteröidyn mahdollisesti antamat tiedot. Käsittely perustuu rekisteröidyn antamaan suostumukseen.

Mistä Dynami Oy saa henkilötiedot?

Tiedot saadaan pääsääntöisesti rekisteröidyltä itseltään. Yritysasiakkaiden yhteyshenkilöiden tietoja saadaan julkisista lähteistä, kuten yrityksen omilta internetsivuilta. Myynti- ja markkinointitarkoituksiin yritysten yhteystietoja voidaan hankkia myös niitä tarjoavilta yrityksiltä.

Markkinointirekisterin tiedot saadaan rekisteröidyltä itseltään mm. hänen täyttäessä verkossa yhteydenottolomakkeita tai osallistuessa esimerkiksi kilpailuihin tai tapahtumiin.

Luovutetaanko tietoja kolmansille osapuolille?

Henkilötietoja voidaan luovuttaa kolmannelle osapuolella ainoastaan, mikäli käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa. Saatamme jakaa käyttäjän tietoja valittujen kolmansien osapuolten kanssa, jotta ne voivat ottaa yhteyttä käyttäjään.

Kuinka kauan henkilötietoja säilytetään?

Asiakasrekistereiden sisältämät henkilötiedot säilytetään niin pitkään kuin se on asiakassuhteen hoitamisen kannalta tarpeellista. Asiakaspalautteet ja reklamaatiot säilytetään, kunnes kyseinen palaute tai reklamaatio on käsitelty.

Markkinointirekisterin tietoja säilytetään niin kauan, kuin tietoja hyödynnetään asiakasviestinnän ja markkinoinnin tarkoituksissa tai kunnes rekisteröity peruuttaa antamansa suostumuksen. Tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta arvioidaan säännöllisesti.

Miten tiedot suojataan?

Tiedot suojataan asianmukaisin teknisin ja organisatorisin toimenpitein. Paperista asiakasrekisteriä ei ole. Sähköiseen asiakasrekisteriin pääsevät ainoastaan ne, jotka työtehtäviensä puolesta niitä tarvitsevat.

Mitkä ovat rekisteröidyn oikeudet?

Sinulla on oikeus tarkastaa, mitä sinua koskevia tietoja rekisteriin on talletettu. Sinulla on oikeus vaatia epätarkan ja virheellisen tiedon korjaamista. Voit pyytää meitä poistamaan henkilötietosi järjestelmistämme ja me suoritamme pyyntösi mukaiset toimenpiteet. Jos tietojesi käsittely perustuu suostumukseen, sinulla on oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa.

Kuka on rekisterinpitäjä ja kehen voin ottaa yhteyttä?

Rekisterinpitäjä on Dynami Oy. Yhteyttä rekisteriä koskevissa asioissa voit ottaa: info@dynami.fi.