EETTINEN JA KESTÄVÄN KEHITYKSEN LUONNONKOSMETIIKKA

Italiassa vietettyjen koulutuspäivien jälkeen palasimme helmikuussa Suomeen ja lähdimme suunnittelemaan uuden sarjamme lanseerauksen seuraavia vaiheita. Mitkä asiat Team Dr. Joseph tuotefilosofiassa sitten erityisesti viehättivät meitä? Team Dr. Joseph on sarja, jonka jokaisessa yksityiskohdassa näkyy luonto. Sarjan perustajan tohtori Joseph Franzin ehtymätön uteliaisuus ja syvällinen tietämys kasveista ja luonnon vaikuttavimmista aktiiviaineista sai hänet kehittämään maailman ensimmäisen Hightech Natural Cosmetics® -kosmetiikan. Se, mitä hän yli 40 vuotta sitten kehitti, on nykyään upea, kestävä ja tuloksiltaan todistettu sertifioitu luonnonkosmetiikkamerkki. Luonto oli perustajalleen alusta asti vahva inspiraation lähde ja hän mm. lajitteli muovin erilleen muusta jätteestä jo 80- luvulla, jolloin sen aikainen yleinen ajattelutapa ei vielä kierrätykseen ollut painottunut. Tuotepakkauksista löytyy teksti: Handmade in Italy with love- joka kertoo miten tuotteet kehitellään ja valmistetaan pohjois-Italiassa paikallisten asiantuntijoiden avustuksella. Käynti fyysisesti tuotanto- ja tutkimuslaboratoriossa avasi silmämme miten kaikki sarjan prosessit tapahtuvat tässä laadultaan ja valvonnaltaan korkeimmat standardit täyttävässä paikassa!

Tiesimme jo etukäteen että Team Dr. Joseph on sertifoitua luonnonkosmetiikkaa, mutta ennen perusteellista perehtymistä emme voineet aavistaakaan miten syvälle eettinen ajattelutapa sarjassa oikein kulkeekaan! Meitä tuotesarjassa viehätti erityisesti luonnonkosmetiikan serfiointien lisäksi yrityksen kunnianhimoinen ote vastuullisuuteen kaikissa yrityksen prosesseissa. B-Corp sertifoituna-yhtiönä Team Dr. Joseph täyttää korkeimmat standardit, jotka koskevat sosiaalista ja ympäristöön liittyvää huippuosaamista, julkista läpinäkyvyyttä ja oikeudellista vastuuvelvollisuutta. Tämä sertifikaatti myönnetään vain harvoille yrityksille, jotka voittoa tavoittelevan toiminnan lisäksi edistävät yhteiskunnan ja maapallon yhteistä hyvää.

EKOLOGINEN JALANJÄLKI KOSMETOLOGIN TOIMINNASSA

Sarja pyrkii jatkuvasti pienentämään ekologista jalanjälkeään ja välttämään hiilidioksidipäästöjä. Sen, mitä ei voida välttää, kompensoidaan erilaisten ilmastonsuojeluhankkeiden avulla, joita on käynnissä tällä hetkellä mm Congossa, Nigaraguassa sekä Namibiassa. Hiilineutraalius ei siis ole pelkästään pyrkimys ja tavoite vaan sarjan tärkeä arvo.

Plastic Bank on sertifioinut sarjan muovineutraaliksi. Yleisesti ottaen sarja pyrkii välttämään muovin käyttöä kaikissa prosesseissaan ja sitä mitä ei voida täysin välttää, kompensoidaan. Maailmanlaajuisen muoviongelman ratkaisemiseksi jokaista markkinoille saatettua muovigrammaa kohden kompensoidaan luonnosta ja meristä keräämällä ja kierrättämällä kaksi grammaa muovia. Plastic Bank- perustaa kierrätysekosysteemejä maihin, joissa ei ole riittävää jätehuoltoinfrastruktuuria ja joissa saastuminen ja köyhyys ovat laajalle levinneet. Näiden alueiden asukkaat voivat kerätä muovia lähiympäristöstään ja viedä sen paikalliseen "Muovipankkiin" ja vaihtaa sen rahaan, tuoreeseen ruokaan, puhtaaseen veteen, matkapuhelinpalveluihin, ruokaöljyyn tai jopa lastensa koulumaksuihin. Blastik Bankin toiminnalla on siis myös ympäristönäkökulmien lisäksi suuri yhteiskunnallinen ja sosiaalinen vaikutus.

Me Dynamilla uskomme, että tekemällä hyvää, kohdistamalla päätöstentekoa kestävään, eettiseen ja valveutuneeseen suuntaan olemme omalta osaltamme rakentamassa huomista seuraaville sukupolville. On tärkeää muistaa, että jokaisella meistä on mahdollisuus vaikuttaa, ja kuten Team Dr. Joseph holistiseen ideologiaan kuuluu, kokonaisuus on aina enemmän kuin osiensa summa!

Kerromme seuraavassa blogipostauksessa upean sarjan tuotteista!

Sari Katara | DARPHIN | PAYOT | TEAM DR. JOSEPH | MII |

Sain kosmetologin ammatista jo nuorena vahvan intuitiivisen kokemuksen- tässä on kutsumukseni!

Ammattikosmetiikka on intohimoni, eksklusiivinen, yksilöllinen kauneudenhoito on sekä nykypäivää että tulevaisuutta. Olen visuaalinen ja taiteellinen kädentaitaja. Ehkä juuri siksi olen parhaimmillani asiakkaiden parissa hoidollisen puolen koulutuksissa sekä kampanjamateriaalia suunnitellessani. Vahvuutena on markkinoinnillinen osaaminen sekä sosiaalisen median monipuolinen hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa. Kauneudenhoitolan kokemusta minulla on yhteensä 16 vuotta, joista 5 vuotta olen ollut kosmetiikan maahantuonnin kouluttajana. Koulutukseltani olen kosmetologi ja Estenomi (AMK).

Toivoisin että olen asiakkaillemme helposti lähestyttävä ja lämminhenkinen kouluttaja, jolta voi aina tulla kysymään tuotteista, INCI:stä, hierontatekniikoista tai hoitolan somevinkeistä!

Previous
Previous

BIOTEKNOLOGIALLA JALOSTETTUA KASVIEN VOIMAA

Next
Next

UTELIAISUUS VEI MEIDÄT OPINTOMATKALLE ITALIAN ALPEILLE